ayutthaya - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Lieven en Madelon Delaere - WaarBenJij.nu ayutthaya - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Lieven en Madelon Delaere - WaarBenJij.nu

ayutthaya

Door: lieven en madelon

Blijf op de hoogte en volg Lieven en Madelon

19 Juli 2014 | Thailand, Phitsanulok

Vandaag een lange busrit gehad. Veel boeddha beelden gezien. Ook het hoofd van boeddha dat is volgroeid in een boom. Uit respect voor boeddha moet je door je knieën bij het beeld. Ook de ruïnes hebben we bezocht. Hier zijn veel onthoofde beelden te vinden. Vannacht overigens goed geslapen. De ontsteking in het oog is een stuk minder geworden. Zojuist zijn we aangekomen in het derde hotel van de reis. Dat is in phitsanoluk. Vanavond gaan we naar een marktje waar ze insecten frituren die je kunt eten. Verder zijn er veel eetgelegenheden in deze levendige provinciestad. Per fietstaxi worden we naar de markt gebracht. De bevolking is trouwens erg aardig hier.we hebben al een paar Thaise woordjes geleerd. Ook de groep is leuk. In de bus vertelde de (Belgische, afkomstig uit Ieper) reisleider dat hij n a.v. onze geboortedata heeft opgezocht op welke dag we geboren zijn.hier hoort een kleur en een boeddha bij. Morgen zullen we die boeddha's zien. Het is niet waar dat je zelf geen boeddha mag kopen. Het is wel zo dat deze respectvol behandeld moeten worden. Bijv. Niet in een groot koffer tussen de vieze was. Verder hebben we de berichtgeving over het neergestorte vliegtuig nauw gevolgd. Een andere groep rondreizigers van fox hadden familieleden in dat vliegtuig zitten.

• 19 Juli 2014 - 22:23

Fiendelaere@hotmail.com:

Lieve kids
    Blij dat alles daar goed gaat, hopelijk Madeleintje eens naar de Boeddha geweest voor het oogje!
    Wij zijn ook naar die markt geweest jaren geleden.
    Ondertussen zijn we net op de huls thuisgekomen van onze geweldige fietsvakantie ...in totaal 400 km de laatste dagen met 33 Gr .
    Wenen ook op de fiets gedaan.moe maar heel voldaan kijken we terug naar een prachtige vacantie.

Geniet van jullie trip we zijn benieuwd naar jullie verhalen .
    Kus kus zorg goed voor elkaar .
    Moety

• 19 Juli 2014 - 22:26

Karl Delaere:

Dag Lieven en Madelon,
    Leuk reisverslag. Wij hebben die insectenmarkt ook bezocht en de oude ruïnes van ayuthayya. Bijzonder mooi en boeiend.
    Wij zijn net terug uit Wenen van de fietsvakantie. Erg meegevallen en ook erg mooie gebouwen gezien, vooral in Wenen en Melk.
    Geniet verdrag en we zijn erg benieuwd naar het verdere verloop nan de reus, o.a. Naar de golden triangel en de mekong rivier.
    Kus, van vake en moeke