Chiang RAI, bergstammen gouden driehoek - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lieven en Madelon Delaere - WaarBenJij.nu Chiang RAI, bergstammen gouden driehoek - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Lieven en Madelon Delaere - WaarBenJij.nu

Chiang RAI, bergstammen gouden driehoek

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Lieven en Madelon

21 Juli 2014 | Thailand, Chiang Rai

Vanmorgen hebben we de Akha bergstammen bezocht. Inmiddels leven zij niet meer zo als tientallen jaren geleden. Zij worden steeds moderner. Deze bevolkingsgroep gelooft niet in het boeddhisme, maar in geesten. We hebben huisjes bezocht om te zien hoe deze mensen vroeger leefden. Lieven heeft nog meegedanst met de bevolking. Vervolgens reden we richting het opium museum, waar ik vanuit de bus een foto maakte van het bord bij de ingang. Het bleek dicht te zijn wegens restauraties. De reisgids had dit niet door gekregen en ergerde zich. Er werd direct naar een oplossing gezocht. 2min. Later konden we een ander opium museum bezoeken. Het andere zou uitgebreider en mooier zijn, maar ook hier was genoeg te zien. Aan de overkant namen we de boot op de mekong rivier. Hier zijn we langs de landsgrenzen gevaren van Myanmar, Thailand en Laos. Vanwege de recente ingreep van het leger zijn richtlijnen verscherpt. Iedereen moest het paspoort inleveren. Dit kregen we achteraf terug. In Thailand zijn op het moment heel veel Nederlanders te vinden die alleen, met het gezin, of net als ons rondreizen. Ook zij waren huiverig bij de immigratiedienst waar het paspoort afgegeven moest worden. De reisleider heeft even rondgebeld. Alles wordt strenger, maar verandert ook dagelijks. Ook staan op verschillende plekken soldaten met mitrailleurs. Bij de gouden driehoek was ook een mooie gouden Boeddha te zien. Vanaf de boot geeft de gouden Boeddha duidelijk aan waar Thailand ligt. Hier hebben we foto's van gemaakt. Op de boot moesten we allemaal zwemvesten dragen. Het water van de mekong rivier ziet er zeer smerig uit. Vanmorgen hebben we de bus tijdelijk ingeruild voor pick-up trucks om beter te kunnen rijden op de wegen richting het hoge noorden. (Op weg naar de bergstammen). Op het moment zijn we weer terug in het mooie resort, waar ieder een eigen huisje heeft. Vanavond gaan we om 19.00 met de bus het centrum in om samen te gaan eten. Iedereen vrije keuze. In de buurt blijkt een Nederlander een restaurant te hebben met een Thaise vrouw waar zowel Thais als Europees eten wordt geserveerd. Er werd gesproken over bitterballen, dus wie weet kunnen we eindelijk weer eens iets anders eten dan Thais.

• 21 Juli 2014 - 14:16

Moety:

Het komt me allemaal zo bekend voor , de mooie grote gouden boeda!
    Hopelijk leer je de Belg eens bitterballen eten!!!