Witte tempel, handnijverheid, zijdeproductie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieven en Madelon Delaere - WaarBenJij.nu Witte tempel, handnijverheid, zijdeproductie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lieven en Madelon Delaere - WaarBenJij.nu

Witte tempel, handnijverheid, zijdeproductie

Door: Lieven en Madelon

Blijf op de hoogte en volg Lieven en Madelon

22 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Gisteren hebben we in de avond wienerschnitzel gegeten in het restaurantje dat werd aanbevolen. Gezellig met live muziek. Er waren wel alleen maar Nederlanders te vinden. Vanmorgen werden we opgehaald bij het hotel en zijn we met bagage (wie weet zit daar een gekko in, want gisteren kwamen we die binnen tegen in het huisje toen we thuis kwamen) ;-)
We maakten vanmorgen een rit van chiang RAI naar chiang mai, ook wel de roos van het noorden genoemd. Zojuist zijn we aangekomen in het hotel waar we drie nachten zullen blijven. In de omgeving liggen de bekende ketens, waar we dadelijk ook gebruik van zullen maken. Lieven wilt namelijk heel graag naar mc donalds. Ook denkt hij dat zijn maag daarvan opknapt.
Dat is op loopafstand. Vanmorgen hebben we de witte, zilveren tempel bezocht. Deze ziet er wel heel erg mooi uit. Prachtige muurschilderingen aan de binnenkant, maar hier mochten geen foto's gemaakt worden. Na een lekkere lunch, bezochten we warmwaterbronnen. We zagen van dichtbij een geiser, maar de rest stelde weinig voor. Er was een spa gelegen met heel veel baden, dat niet meer wordt gebruikt. Dit was allemaal vergane glorie. Daarna zijn we naar het handnijverheidsdorp SAN Kampeang gegaan. Hier werden o.a. paraplu's van hout gemaakt.ok hebben we de productie van de beroemde Thaise zijde kunnen aanschouwen. Erg mooie jurken, stropdassen en nog veel meer. Het is daar niet goedkoop, maar voor echte zijde is het ook weer niet echt duur.
Morgen gaan we naar het elephant nature park, waar iedereen zich erg op verheugd. Overmorgen bezoeken we een tempel en gaan we 's middags naar de massagesalon. Die dag staat ook een optionele excursie jungle flight op het programma, maar we hebben ervoor gekozen dit niet te doen. Wij gaan die dag koken samen met een ander stel. We gaan dan de ingrediënten op een lokale markt kopen en dit bereiden. We gaan leren om beroemde Thaise gerechten te maken en te leren wokken zoals in Thailand. Die 11de dag gaan we met de nachttrein naar Bangkok (14 uur), waarna we naar de strandbestemming worden gebracht ( na een goed ontbijt).